Dawno, dawno temu samochody były proste: jeśli skrzynia biegów nie zmieniała biegów poprawnie, prawdopodobnie miałeś problem ze skrzynią biegów. Zabierałeś swój samochód do specjalisty od przekładni automatycznych, a on go naprawiał. Proste, prawda?
Jak w przypadku większości historii, które zaczynają się w ten sposób, czasy się jednak zmieniły. Dzisiaj, kiedy skrzynia biegów twojego samochodu nie zmienia płynne biegów, cóż, może to być skrzynia biegów, ale równie duża szansa, że to coś innego… coś pozornie niezwiązanego z skrzynią biegów.
Na przykład: jedziesz autostradą. Sprzęgło konwertera blokuje się na czas. Nagle samochód zaczyna szarpać i wibrować. Uszkodzone sprzęgło konwertera, prawda?
Może tak a może nie. Może to być również problem z elektrozaworem sprzęgła konwertera lub obwodem sterowania elektrozaworu, otwierającym się i zamykającym się nierówno. Z drugiej strony możesz mieć złą świecę zapłonową.
Czekaj, zła świeca zapłonowa? Jak mogłoby to spowodować szarpanie samochodu, gdy włącza się sprzęgło konwertera?
W rzeczywistości sytuacja jest bardziej powszechna, niż myślisz. Kiedy komputer załącza sprzęgło konwertera, komputer silnika zmienia również mieszankę paliwowo-powietrzną, ponieważ myśli, że zbliżasz się do poziomu przelotowego. A gdy skrzynia biegów jest spięta na sztywno z silnikiem, sprzęgło konwertera zwiększa obciążenie silnika, eliminując jednocześnie wszelkie poduszki absorbujące drgania między nimi.
Tak więc, jeśli świeca zapłonowa jest zużyta, dodatkowe obciążenie w połączeniu z uboższą mieszanką może pogorszyć iskrę, powodując przerwy w zapłonie. A ponieważ między silnikiem a skrzynią biegów nie ma poduszki ( elementu tłumiącego drgania), czujesz każdą przerwę w zapłonie w całym samochodzie. Wymiana świec zapłonowych eliminuje wypadanie zapłonu i poprawia osiągi samochodu.
To tylko jeden przykład tego, jak pozornie niepowiązana usterka może wydawać się problemem ze skrzynią.
Jak rozpoznać faktyczną przyczynę problemu? Nie możesz. W każdym razie nie sam. Potrzebny będzie do tego odpowiedni sprzęt. W tym miejscu pojawia się doświadczony technik. Technik wie, gdzie szukać problemów tego rodzaju i jest wyposażony, aby wyizolować i wskazać przyczynę tych problemów.
Bardzo często znalezienie źródła takiej usterki jest najbardziej wymagającą częścią pracy. A w przypadku wadliwej świecy zapłonowej diagnoza zajmuje najwięcej czasu.
Jest to również kolejny powód, dla którego tak ważne jest to abyś serwisował samochód na czas również bardzo ważne jest, aby technik diagnozujący twój pojazd dokładnie wiedział, czego doświadczasz podczas pojawienia się usterki. To jak opiszesz usterkę jest czasem kluczowy elementem wpływającym na końcową cenę usługi.
Twój lokalny warsztat JP Skrzynie Automatyczne jest wyposażony we wszystkie narzędzia, szkolenia i wsparcie techniczne niezbędne do zidentyfikowania pierwotnej przyczyny problemów Twojego samochodu i z przyjemnością pomoże zidentyfikować i naprawić te problemy tak szybko i niedrogo, jak to możliwe. Musisz tylko spotkać się z nami w połowie drogi, wyjaśniając stan pojazdu, zamiast próbować samemu go zdiagnozować.